הסרט שמביא את העדויות הקשות: "חצי מהחטופות חוו התעללות מינית"

יצא לאור הסרט Screams Before Silence ("זעקות ואז שתיקה"), שיצרה סמנכ"לית מטא לשעבר שריל סנדברג, ובו מובאות עדויות גרפיות וקשות למעשי האלימות המינית של מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר ובשבי. בין היתר מתראיינים בסרט ניצולים ממסיבת ה"נובה" שהיו עדים למעשי הזוועה, וכן החטופות ששוחררו אגם גולדשטיין-אלמוג ועמית סוסנה שסיפרה: "הייתי כבולה בשלשלאות שלושה שבועות"

השטח בו נערכה מסיבת הטבע "נובה" באזור רעים, שבועיים וחצי אחרי הטבח
זירת הטבח במסיבת הטבע באזור רעים | צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

הסרט Screams Before Silence ("זעקות ואז שתיקה") שיצרה סמנכ"לית מטא לשעבר, שריל סנדברג, ובו מובאות עדויות לאלימות המינית של מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר ובשבי, יצא היום (שישי) לאור. הסרט, המכיל ראיונות עם שורדי מסיבת ה"נובה" ומשוחררי השבי, זמין לצפייה ביוטיוב. אזהרה: תיאורים גרפיים קשים בהמשך הכתבה.

עמית סוסנה, ששוחררה מהשבי, חשפה את ההתעללות המינית שעברה בידי מחבל חמאס ברצועת עזה מול המצלמות: "הייתי כבולה בשלשלאות שלושה שבועות בעזה, החזיקו אותי בחדר ממש חשוך - בלי יכולת לזוז. כל פעם שהייתי צריכה ללכת לשירותים הייתי צריכה לבקש רשות. השם שלו היה מוחמד. הוא היה יושב על המיטה מולי, במכנסיים קצרים, הוא שכב ואני זוכרת שלא יכולתי להסתכל עליו. הפניתי את המבט, התכסיתי בשמיכה כדי שלא אצטרך להסתכל עליו. זה גרם לי להרגיש ממש לא בנוח. הוא גם שאל שוב ושוב אם אני אוהבת סקס, אם אני אוהבת סקס עם החבר שלי. בכל פעם פשוט צחקקתי ואמרתי: בחייך, תפסיק. ניסיתי לשנות נושא".

"ידעתי שהוא זומם משהו. ידעתי שמשהו רע עומד לקרות", תיארה סוסנה, שנחטפה לעזה מביתה בכפר עזה ב-7 באוקטובר. "יום אחד מוחמד בא ונתן לי תחבושות היגייניות. הוא אמר 'דם דם'. אחרי שתקבלי מחזור תתקלחי ותכבסי את הבגדים שלך. והוא חזר על זה כמה פעמים. ואז קיבלתי מחזור. הוא נמשך רק יום אחד, אבל גרמתי לו להאמין שהמחזור נמשך עד שלא יכולתי לשקר יותר. הוא ביקש ממני להיכנס למקלחת. הוא שחרר אותי ולקח אותי למטבח, הראה לי סיר. אני זוכרת שחשבתי: איך אוכל להימנע מזה?".

סוסנה, ששוחררה משבי חמאס לאחר 55 ימים, המשיכה: "אין לי מה לעשות, חשבתי לעצמי, עמית עכשיו זה הרגע. התכופפתי, שפכתי את המים החמים מהסיר על הפנים שלי, ואז הוא אמר 'מהר עמית, מהר', הוא עמד עם הנשק מכוון אליי, נשם בכבדות. הפנים שלו היו כמו של מפלצת, עמדתי וכיסיתי את עצמי עם המגבת. הוא הניח את הנשק על המצח שלי, צעק עליי 'תורידי את זה! תורידי את זה!', עד שלא יכולתי להחזיק את המגבת יותר".

עמית סוסנה
עמית סוסנה | צילום: קסטינה תקשורת

"הוא התחיל לגעת בי, התנגדתי", תיארה בכאב. "הוא גרר אותי לחדר השינה, ואז הוא הכריח אותי לבצע בו מעשה מיני. כל הזמן חשבתי לעצמי 'עמית, ידעת שזה יקרה, את יכולה להתמודד עם זה, את רק צריכה לשרוד, אמא שלך והמשפחה מחכים'. כשהוא סיים, בכיתי והוא חזר ואמר 'אני טוב? אני לא טוב?' כל הזמן הוא שאל אותי אם הוא טוב, והבנתי שאם לא אענה לו, הוא יעניש אותי שוב. החלק הכי נורא - הייתי תלויה בו כדי להמשיך לחיות: לקבל אוכל ושתייה, אז נאלצתי להגיב לו שהוא טוב".

אגם גולדשטיין-אלמוג, ששוחררה לאחר 51 ימים משבי חמאס, חשפה בסרט: "השומר נגע בי באופן מיני. הגוף שלך למעשה פתוח לכלל. חצי מהחטופות חוו התעללות מינית ופיזית, ועדיין נמצאות שם ועדיין חיות עם האונס שלהן". היא תיארה סיטואציה ששמעה בשיחה עם חטופה נוספת בשבי: "השומר נכנס לה למקלחת, התחיל לנשק אותה, הוריד לה את הבגדים ונגע בכל גופה, בזמן שכיוון אקדח לראשה - ונהנה מכך".

אגם גולדשטיין אלמוג
אגם גולדשטיין אלמוג | צילום: קסטינה תקשורת

טלי בינר, ניצולת מסיבת ה"נובה" שנערכה בחניון רעים, מספרת ששמעה אישה צועקת "בבקשה לא, עצור! עצור! עצור!", ותיארה: "אני בטוחה שמישהו התעלל בה, שהוא נגע בה. אין סיכוי שמישהי תצעק בצורה הזו, לכל כך הרבה זמן, אלא אם היא צריכה עזרה - כי מישהו מתעלל בה מינית. זה נמשך 15 או 20 דקות, ולא נפסק. ברגע הזה פחדתי שאני הולכת להיאנס. שמעו הרבה נשים צועקות 'עזוב אותה'. בסוף ירו בהן".

רז כהן, ניצול נוסף ממסיבת הדמים, סיפר לעיני המצלמות את מה שראה: "כמה מחבלים תפסו איזו בחורה, אני זוכר שהיה חצי מעגל סביבה ואחד מהם אנס אותה. אני זוכר שהמכנס שלה היה למטה, עד החצי והוא מאחוריה. כשרואים אונס, מגלים שזה אונס. הם עשו מה שהם רוצים. הוא אנס אותה גם אחרי שהוא שחט אותה, יכול להיות שהוא אנס אותה כשהיא הייתה מתה".

השטח בו נערכה מסיבת הטבע "נובה
זירת הטבח במסיבת הטבע באזור רעים | צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

ערן מסס, שהציל אנשים ממסיבת הטבע שנקטעה, תיאר: "ראיתי מחבל עם המכנסיים למטה - והראש של אישה אחת היה על המכנסיים".