חולדאי הודיע על מצעד הגאווה השנה בת"א: "זו לא העת לחגיגות"

ראש עיריית תל אביב הודיע כי בתיאום עם ארגוני הקהילה הגאה הוחלט כי המצעד המסורתי לא יתקיים השנה בעקבות המלחמה. "החלטנו שהשנה, במקום מצעד הגאווה, נקיים בתל אביב-יפו עצרת בסימן גאווה, תקווה וחירות. אנחנו כואבים את כאבה של המדינה כולה"

מצעד הגאווה בתל אביב 2023
מצעד הגאווה בתל אביב (ארכיון) | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, הודיע היום (רביעי) בציוץ בטוויטר כי מצעד הגאווה בתל אביב לא יתקיים השנה, ובמקומו תתקיים "עצרת בסימן גאווה, תקווה וחירות". בהודעתו נמסר כי ההחלטה התקבלה בתיאום עם ארגוני הקהילה הגאה.

בהודעתו רשם: "זו לא העת לחגיגות. בתיאום עם ארגוני הקהילה הגאה, החלטנו שהשנה, במקום מצעד הגאווה, נקיים בתל אביב-יפו עצרת בסימן גאווה, תקווה וחירות. 132 בנינו ובנותינו עדיין חטופים בעזה, מעגל השכול הולך ומתרחב מידי יום ואנו נמצאים באחת מתקופותיה הקשות של מדינת ישראל. תל אביב-יפו היא הבית של הקהילה הגאה, כזו הייתה וכזו תמיד תהיה".

.ראש עיריית תל אביב רון חולדאי
ראש עיריית תל אביב רון חולדאי | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

"מתוך המחויבות הגדולה שלנו לקהילה", הוסיף חולדאי, "החלטנו השנה להסיט חלק מהתקציב שיועד להפקת מצעד הגאווה, לטובת פעילות 'המרכז הגאה' בתל אביב-יפו. אנחנו כואבים את כאבה של המדינה כולה, ובמקביל לא מפסיקים לרגע את המאבק למען שוויון וחירות - לכולם ולכולן. נתראה במצעד הגאווה ביוני 2025".

מצעד הגאווה מתקיים בתל אביב בכל שנה, החל מ-1998, וזוהי הפעם השנייה שאינו מתקיים מאז, לאחר שב-2020 התבטל עקב מגפת הקורונה.

מצעד הגאווה בתל אביב 2023
חוגגים במצעד הגאווה בתל אביב, 2023 | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בירושלים הודיעו כי יקיימו השנה את המצעד בעיר במתכונת מיוחדת וכחלק מהמאבק להחזרת החטופים. המצעד שיתקיים ב-30 במאי, יצעד במתכונת מותאמת לרוח התקופה, ובמסלול הצעידה המסורתי: "מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים הוא אירוע מחאתי ובעל אופי שונה מן המצעד בתל אביב, זו גם הסיבה שימשיך להתקיים גם השנה", נמסר מהבית הפתוח.

עוד נאמר כי "המצעד צפוי להיות מפגן של סובלנות ותקווה, המקדש את החיים, החופש והאהבה, מפגן של עוצמה קהילתית ואופטימיות לעתיד טוב יותר שרבים מאיתנו כה זקוקים לו. בירושלים הודיעו באחרונה כי יקיימו השנה את המצעד בעיר במתכונת מיוחדת וכחלק מהמאבק להחזרת החטופים. המצעד שיתקיים ב-30.5, יצעד במתכונת מותאמת לרוח התקופה, ובמסלול הצעידה המסורתי. בבית הפתוח בירושלים שמפיק את מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים, מציינים כי המצעד צפוי להיות מפגן של סובלנות ותקווה, המקדש את החיים, החופש והאהבה, מפגן של עוצמה קהילתית ואופטימיות לעתיד טוב יותר שרבים מאיתנו כה זקוקים לו".