מהיכן נורו הרקטות? לצד הכחשות, גורמים בירדן מאשרים ירי משטחם

גורמים ביטחוניים בירדן מאשרים את הדיווחים אודות ירי שתי קטיושות אל עבר אילת וטוענים כי השיגור נעשה סמוך לעקבה. בתוך כך במצרים מכחישים כי הירי בוצע מאזור סיני. בירדן בודקים עתה אם נורתה גם רקטה שלישית

לאחר הדיווחים על ירי קטיושות אל עבר אילת, עדיין לא ברור מאיפה בוצע הירי ומי אחראי לו. גורמים בממלכה הירדנית טוענים כי הירי התבצע משטחם ואילו במצריים מכחישים את הדיווחים לפיהם בוצע הירי מאזור סיני.

סוכנויות הידיעות בירדן ציטטו גורמים ביטחוניים בממלכה שאישרו רשמית כי שתי הרקטות נורו משטח ירדן סמוך לעקבה. במקביל אישר מקור ירדני בכיר אף הוא את הדיווחים. לפי דיווחה של סוכנות הידיעות "סראיא" אישר המקור ירי של קטיושות לעבר אילת.

עדי ראייה ותושבים בעקבה סיפרו כי הם שמעו הדי פיצוץ חזקים בשעות הבוקר, שייתכן ומעידים על שיגור. עם זאת, בירדן עדיין לא נשללת האפשרות שהירי בוצע מסיני ויש גם מי שמכחיש את הדיווחים. בראיון לאתר האינטרנט הירדני "אל-רד" אמר מקור ביטחוני בכיר אחר כי לא נורו קטיושות מנמל עקבה לכיוון אילת.

דובר הממשלה, נביל אל-שריף, מסר לסוכנות הידיעות הירדנית "עמון" כי מנגנוני הביטחון הירדניים פתחו בחקירה בנושא.

בתוך מקורות ביטחוניים יודעי דבר במצרים הכחישו באופן נחרץ את הדיווחים בישראל לפיהם שוגרו שתי קטיושות מאדמת סיני לכיוון אילת. "לא שוגרו טילים מאדמת מצרים, בין אם לאילת או למקום אחר", הבהירו הגורמים בראיון לעיתונאים בקהיר.

המקורות, שדבריהם הובאו גם בכלי התקשורת הירדניים, אמרו כי כוחות ביטחון מצריים מנהלים כעת חיפושים רחבי היקף באיזור כדי לבדוק שלא קיימים איומים נוספים. הם לא התייחסו לאפשרות שהירי בוצע מעקבה.

הרקטות שנורו זהות לאלו המוברחות מאיראן לעזה

בשעות הבוקר נורו שתי רקטות מסוג קטיושה אל עבר ישראל. ההערכה הראשונית היתה כי הרקטות נורו מחצי האי סיני, אך נבדקת גם האפשרות כי הירי בוצע מתוך ירדן. אחת הרקטות נפלה בתוך הים האדום והשנייה באזור התעשייה של העיר הירדנית עקבה, הסמוכה לאילת. הירדנים מחפשים כרגע אם נורתה גם רקטה שלישית שנפלה בים האדום.

מדובר ברקטות ככל הנראה בקוטר של 107 מילימטר. אלו רקטות מאותו הסוג שמוברח פעמים רבות אל איראן לעזה דרך סודן וסיני. במערכת הבטחון בודקים עתה איזה ארגון טרור ביצע את פיגוע הרקטות הזה שכנראה תוכנן לפגוע בעיר אילת.

ההערכה היא כי מדובר בחמושים אסלאמיים, המזוהים עם הרעיונות של אל-קאעדה והג'יהאד העולמי.