רגב: המשואה ה-12 תודלק בלי משיאים ותייצג את 132 החטופים

השרה הודיעה כי המשואה האחרונה בטקס יום העצמאות תודלק ללא משיאים ותסמל את החטופים: "לא תהיה הורה אבל זה לא יהיה טקס עצוב". בהתייחסות למהומה סביב נאום יו"ר הכנסת טענה: "לא היה לי עימות פומבי עם אוחנה". הזמרים שישתתפו בטקס, בהם עומר אדם ויובל דיין, יופיעו לצד משפחות שכולות וחיילי צה"ל

זמן צפייה: 02:42

שרת התחבורה מירי רגב הודיעה היום (רביעי) כי המשואה ה-12 בטקס המשואות תודלק ללא משיאים, במטרה לייצג את חסרונם של 132 החטופים שנותרו בשבי חמאס בעזה. "זו משואה חריגה, חד פעמית, סמלית - רק בשנה הזאת", אמרה רגב, "חשבתי שנכון באופן חריג וחד-פעמי שתהיה משואה שתדלוק, אבל מסביבה לא יהיו משיאים". בהמשך הוסיפה בנוגע להחלטה: "אנחנו לא שלמים, השמחה לא מלאה והחגיגה לא שלמה".

בהמשך, שרת התחבורה התייחסה למהומה הציבורית שהתעוררה גם השנה בעקבות התנהלותה סביב נאומו של יו"ר הכנסת בטקס המשואות. "לא היה לי עימות פומבי עם אמיר אוחנה, אנחנו מיודדים", טענה רגב, שהסבירה: "הטקס כפי שאתם רואים הוא ארוך מאד - אבל אמרתי מהתחלה שיו"ר הכנסת ינאם". בנוגע לנאום ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוסיפה: "ראש הממשלה ינאם בסרטון כמו בכל שנה. גם הברכה שלו תקוצר, אבל כמובן שהוא ייקח חלק כפי שנעשה בכל שנה".

השרה מירי רגב
השרה מירי רגב | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"התוכנית האומנותית מותאמת לטקס ולמציאות" התחייבה השרה בהמשך, ופירטה: "עומר אדם יופיע יחד עם משפחות שכולות מקהילת המסיבות, יובל דיין עם דפנה אליקים שנחטפה מניר עוז ושבה, אברהם טל וגלי עטרי עם ילדי מפונים, עדן חסון עם גיבורי ישראל, עמרי גליקמן מהתקווה 6 עם חיילי וחיילות מילואים ואליאנה תדהר ולי בירן עם מפונים מהצפון".

לא תהיה הורה אבל זה לא יהיה טקס עצוב", הוסיפה רגב, "זה יהיה טקס אופטימי עם תקווה, שמביא את הכאב של השכול והזיכרון אבל גם את התקווה והגאווה. יהיו דגלנים, אבל מבחינת ריקודם יש שינוי ולא נראה רקדנים כמו תמיד".

לסיום, בהתייחסות להחלטה שלא לשדר את הטקס בשידור ישיר עם צופים במקום, שרת התחבורה אמרה: "החלטתי שלא יהיה קהל כדי להבטיח את שידור הטקס, שלא חלילה יקרה משהו בטחוני שיביא לביטולו".

טקס המשואות ביום העצמאות ה-74
טקס המשואות ביום העצמאות (ארכיון)

כזכור, בסוף השבוע פורסם כי רגב הודיעה ליו"ר הכנסת אוחנה כי במקום נאום מרכזי בתחילת טקס המשואות בערב יום העצמאות, הוא ישתתף בחלק קצר תוך כדי השאת משואה. בעקבות זאת התעוררה סערה וגורמים בסביבתו של אוחנה זעמו: "היא החליטה את זה על דעת עצמה והופכת את הטקס של העם לטקס של מירי".

שלשלום הושגה פשרה בין השניים ובעקבות זאת אוחנה יישתף בטקס. לפי הסיכומים, יושב-ראש הכנסת יישא נאום קצר בן כחמש דקות במעמד הדלקת האבוקה.