עימות חריף בין נתניהו לראש שב"כ: רה"מ מנסה לעצור מינויי ראשי אגפים

פרסום ראשון: ראש הממשלה מתעקש שרונן בר יבצע מינויים זמניים במקום מינויי קבע, אך בר מתעקש להשלים את המינויים לטובת התפקוד התקין של הארגון. לשכת רה"מ: "ראש הממשלה אחראי על מינויי בכירים בארגונים שנמצאים תחת אחריותו הישירה". משב"כ נמסר: "בכוונת ראש השירות להשלים את יתר המינויים בימים הקרובים"

זמן צפייה: 02:09

עימות חריף בין ראש הממשלה לראש שב"כ: רה"מ בנימין נתניהו מנסה לעצור מינויי קבע של ראשי אגפים בשירות הביטחון הכללי, כך פורסם הערב (שני) לראשונה בחדשות 13.

נתניהו מנסה למנוע מרונן בר לבצע מינויים של ראשי אגפים בשב"כ, זאת לאחר שסבב המינויים כבר החל לפני כחודשיים. נתניהו דורש מבר לבצע מינויים זמניים ולא מינויי קבע, אך בר מתעקש להשלים את המינויים לטובת התפקוד התקין של הארגון.

בין השניים שוררת מתיחות גדולה, ואנשים שנחשפו למערכת היחסים בין השניים מספרים על מערכת יחסים עכורה. יש לציין כי לפי לשון החוק, ראש שב"כ מוסמך לבצע את המינויים הללו מבלי לקבל את אישורו של ראש הממשלה, אך השתרש נוהג לפיו הם נעשים תוך התייעצות.

ראש שב"כ רונן בר
ראש שב"כ רונן בר | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

מלשכת רה"מ נמסר: "ראש הממשלה אחראי על מינויי בכירים בארגונים שנמצאים תחת אחריותו הישירה, והם ייעשו בשיקול דעת, באחריות ובמועד המתאים".

משירות הביטחון הכללי נמסר: "מינויי ראשי אגפים מהווים את תחילתו של תהליך ניהול כוח האדם הארגוני. כפי שפורסם בעבר, במסגרת סבב מינויים מונו חמישה ראשי אגפים אשר ייכנסו לתפקידם בקיץ, ובכוונת ראש השירות להשלים את יתר המינויים בימים הקרובים".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מסר בתגובה: "בהמשך לפנייתי לראש הממשלה לעצור את המינויים, אני מברך על החלטתו. הפיקוד הבכיר במערכות הביטחון צריך להתמנות על ידי ראשי המערכות החדשים שלא היו חלק מהמחדל של ה7.10 ויביאו רוח חדשה של התקפיות, יוזמה וקטלניות".