גלנט בגבול הצפון: "המשימה כאן לא הושלמה, זה עלול להיות קיץ חם"

שר הביטחון קיים הערכת מצב בעוצבת הגליל, ושוחח עם לוחמי המילואים בגזרה. גלנט אמר: "למלחמה יש מחיר והוא יהיה כבד עבור ישראל וקטסטרופלי לחיזבאללה", והדגיש כי "אנחנו שואפים לא להגיע למלחמה, אבל אם זאת תהיה נקודת המוצא האחרונה - זה יקרה. הקיץ הזה עלול להיות חם"

זמן צפייה: 02:31

שר הביטחון יואב גלנט קיים היום (רביעי) הערכת מצב באוגדה 91 (עוצבת הגליל), לצד עם מפקד האוגדה תת-אלוף שי קלפר וקצינים נוספים. במסגרת סיורו, שוחח גלנט עם לוחמי תותחנים במילואים המוצבים בגזרה, ואמר: "המשימה כאן לא הושלמה. למלחמה יש מחיר והוא יהיה כבד עבור ישראל וקטסטרופלי לחיזבאללה וללבנון. אנחנו שואפים לא להגיע למלחמה, אבל אם זאת תהיה נקודת המוצא האחרונה - ננקוט בה. צריך להיערך להמשך, הקיץ הזה עלול להיות חם".

עוד אמר גלנט כי "קרב הגנה הוא מורכב. זה קרב שבו אתה צופה כל הזמן תגובות של האויב - ופועל באופן אקטיבי. אני חושב שהאוגדה כולה מבצעת את הקרב הזה בצורה מצוינת, דחקנו את חיזבאללה מקווי המגע למרחקים משמעותיים. זה לא אומר שהוא נעלם - אבל הוא לא נמצא שם".

השר הדגיש: "בשביל להחזיר את התושבים בביטחון צריך תהליך הסכמי או תהליך מבצעי, ומחובתו של הצבא להכין את התהליך המבצעי, שגם משמש עוגן וסדן לתהליך אחר. אני נחוש להחזיר את התושבים לבתיהם בביטחון ולבנות מחדש את הדברים שנהרסו".

Whatsapp Image 2024 05 08 At 1
גלנט בגבול הצפון | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
חילופי אש בגבול הצפון
חילופי אש בגבול הצפון | צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

בשבועות האחרונים מורגשת התחממות משמעותית בגבול הצפון. היום הופעלו התרעות בגליל בזו אחר זו, כשבבוקר טיל נ"ט פגע ישירות בבית במטולה. בהמשך שיגור מלבנון נפל ליד שלומי, ורסיס רקטה גרם לנזק קל בקריית שמונה. בשעות הצהריים נורה מטח כבד לגליל המערבי ובוצע ירי נ"ט לעבר מטולה.

במקביל, צה"ל תקף היום יותר מ-20 מטרות חיזבאללה בדרום לבנון באמצעות מטוסי קרב וירי ארטילרי. מדובר צה"ל נמסר כי במסגרת התקיפות, זוהו פיצוצי משנה "המעידים על הימצאות מחסני אמל"ח במקום".

ביום שני נהרגו שני לוחמי מילואים מפיצוץ כטב"ם באזור מטולה: רס"ר במיל' דן קמחג'י, בן 31 מכפר האורנים, ורס"ר במיל' נחמן הרץ, בן 31 מאלעזר. חיזבאללה לקח אחריות על שיגור שני כטב"מי הנפץ למרחב, אחד מהם יורט והשני התפוצץ באזור מטולה וממנו נהרגו הלוחמים. לאחר התקרית, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו כ-15 מבנים צבאיים ותשתיות טרור שמוקמו במחנה צבאי המשויך לכוח רדואן בחיזבאללה בדרום לבנון.