נוגה שוחררה מהשבי - והתגייסה לצה"ל: "הדבר הנכון עבורי"

נוגה וייס, שנחטפה ב-7 באוקטובר מביתה בקיבוץ בארי יחד עם אמה שירי, התגייסה לקורס מש"קיות ת"ש בצה"ל. היא סיפרה על ההחלטה: "אחרי תקופה מאוד מטלטלת, הכי נכון עבורי להתגייס לתפקיד חלומותיי ולהמשיך את המסלול והמציאות שלי כמו שהם היו קורים גם לפני שהכול קרה"

נוגה וייס, ששוחררה משבי חמאס, התגייסה לצה"ל
נוגה וייס, ששוחררה משבי חמאס, התגייסה לצה"ל | צילום: דובר צה"ל

נוגה וייס (18), שנחטפה ב-7 באוקטובר מביתה בקיבוץ בארי יחד עם אימה שירי, ושוחררה מהשבי לאחר 50 ימים - התגייסה היום (שני) לקורס מש"קיות ת"ש בצה"ל.

נוגה סיפרה בלשכת הגיוס: "אחרי תקופה מאוד מטלטלת, אני מרגישה שלהתגייס לצבא ולתפקיד מש"קית ת"ש זה הדבר הכי נכון עבורי. זה היה תפקיד חלומותיי במשך שנים, תפקיד שמרגיש לי שבו אני יכולה לתרום הרבה, להיות משמעותית ולעזור לאחרים".

"תמיד רציתי להתגייס ולתת מעצמי למען המדינה. הצבא בשבילי זה שילוב של הסחת דעת ממה שקרה, מסגרת ושגרה יומיומית, אבל בעיקר המשך המסלול והמציאות כמו שהיו קורים גם לפני שכל זה קרה", אמרה נוגה, והוסיפה: "אני זוכרת שביום שאמא ואני השתחררנו, לקחו אותנו לכרם שלום והיה שם האנגר מלא בחיילים. הנוכחות של החיילים גרמה לי להרגיש בטוחה וזה רק חיזק לי את הרצון להיות חלק ולשרת בצבא".

נוגה וייס, ששוחררה משבי חמאס, התגייסה לצה"ל
נוגה וייס, ששוחררה משבי חמאס, התגייסה לצה"ל | צילום: דובר צה"ל
נגה וייס ואחותה מיטל בארי חרבות ברזל
נגה וייס ואחותה מיטל בקיבוץ בארי | צילום: מיכה בריקמן

בשבת השחורה, נוגה התחבאה מתחת למיטה בממ"ד וראתה את אימה נחטפת, ולאחר מכן העלו המחבלים את בית משפחתה באש. עם התגברות הלהבות בתוך הבית, נוגה התקשתה לנשום והצליחה לברוח מחלון הממ"ד ולהתחבא בשיחים, עד שהתגלתה ונחטפה גם היא. הקשר עם אילן, אבי המשפחה, נותק בשעות הבוקר המוקדמות של השבת השחורה, ומשפחתו עודכנה בחודש ינואר כי הוא נרצח על-ידי מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר. אח של אימה שירי, גיל בויום מכיתת הכוננות בקיבוץ בארי, נרצח, ואחיינה ענבר בויום נרצח גם הוא.