זעם אחרי האיום של הנשיא ביידן: "לא לפגוע בישראל"

דבריו של נשיא ארה"ב בריאיון ל-CNN, בו אמר כי יעצור את אספקת הפצצות והפגזים לישראל אם זו תרחיב את המבצע ברפיח, עוררו זעם בי-ם ואף גונו על-ידי ארגונים יהודיים בארה"ב. בן גביר צייץ באנגלית: "ביידן אוהב את חמאס", לפיד תקף: "אם נתניהו לא מפטר אותו עוד היום - הוא מסכן כל חייל ואזרח". טראמפ: "ביידן בחר בצד של הטרוריסטים". הוועד היהודי-אמריקני: "לא לפגוע בישראל" | כל העדכונים על הסערה המדינית

הנשיא ג'ו ביידן
הנשיא ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

הרוחות בישראל ובארה"ב סוערות היום (חמישי) בעקבות דבריו של הנשיא ג'ו ביידן, שהודיע בריאיון לרשת CNN כי וושינגטון תעצור משלוחי נשק לישראל במידה שפלישה רחבת היקף לרפיח תצא לפועל.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מיהר להגיב לדברי הנשיא בציוץ שפרסם באנגלית, בו כלל שתי מילים ואמוג'י: "חמאס ❤️ ביידן". בעקבות הציוץ החריג, יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו לפטר את השר לביטחון לאומי באופן מיידי. "אם נתניהו לא יפטר את בן גביר עוד היום, הוא מעמיד בסכנה כל חייל בצה"ל וכל אזרח במדינת ישראל", כתב לפיד. גם נשיא המדינה יצחק הרצוג הגיב לציוץ של בן גביר. "אפילו כשיש ויכוחים בין ידידים ובני ברית, חובה להימנע מאמירות וציוצים חסרי בסיס, חסרי אחריות ומעליבים - הפוגעים באינטרס הביטחוני הלאומי של מדינת ישראל", אמר הרצוג.

נזכיר כי בתחילת השנה, כאשר בנו של בן גביר תקף את הנשיא ביידן ורמז שהוא סובל מדמנציה, השר מיהר לגנות את הדברים, כינה אותם "טעות חמורה" - וכתב בפוסט מתנצל שפרסם: "ארצות הברית של אמריקה היא ידידתנו הגדולה והנשיא ביידן הוא ידיד ישראל".

השר איתמר בן גביר
השר איתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שידור הריאיון עם ביידן, יריבו בבחירות, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, תקף את דבריו. בפוסט שפרסם ברשת החברתית Truth Social שבבעלותו, טראמפ כתב: "ג'ו ביידן המושחת, בין אם הוא מבין זאת או לא, בדיוק הודיע שלא יעביר נשק לישראל בזמן שהם נלחמים בטרוריסטים מחמאס בעזה".

"למרות שחמאס רצחו אלפי חפים משפע, כולל תינוקות, ואנשיו חטפו אזרחים אמריקנים, ג'ו המושחת לוקח את הצד של הטרוריסטים האלו", המשיך טראמפ, שקבע לסיום: "הוא עושה זאת, בדיוק כפי שתמך בקיצוניים שהפגינו באוניברסיטאות, רק בגלל שהתורמים שלו ממנים אותם".

Whatsapp Image 2024 02 11 At 0
דונלד טראמפ בעצרת בחירות | צילום: רויטרס

בהודעה של איפא"ק, השדולה הפרו-ישראלית בקונגרס האמריקני, נכתב: "זה מסוכן ומנוגד לאינטרסים האמריקניים למנוע מבעלת בריתנו נשק הדרוש לה כדי להביס את חמאס ולמנוע ממנו לתקוף שוב את ישראל".

"הקונגרס אישר לאחרונה סיוע לישראל", הזכירה השדולה בהודעתה - וקראה למחוקקים "לשלוח מסר ברור לממשל ביידן לפיו אמריקה חייבת להמשיך לעמוד לצד ישראל ולספק לה את מה שהיא צריכה כדי להביס את צבא הטרור בעזה".

הקונגרס האמריקני בוושינגטון
הקונגרס האמריקני | צילום: רויטרס

מנכ"ל הוועד היהודי-אמריקני, חבר בית הנבחרים לשעבר טד דויטש מהמפלגה הדמוקרטית, הצטרף לקריאה המבקשת מהממשל האמריקני להימנע מפגיעה בישראל. "הנשיא ביידן לא צריך לנקוט בצעדים שעלולים לפגוע ביכולתה של ישראל למנוע מחמאס לתקוף אותה שוב, כפי שהבטיח לעשות", כתב דויטש, "ארה"ב יודעת שהבסת חמאס היא קריטית לביטחונה של ישראל בטווח הארוך וקריטית לניצחון על האיום העולמי שנשקף מהמשטר האיראני".

בהמשך דבריו, מנכ"ל הוועד היהודי-אמריקני פירט כיצד חמאס פגע בהעברת הסיוע ההומניטרי לאוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה. "במהלך השבוע האחרון חמאס גנב סיוע מפלסטינים וירה רקטות מרפיח לעבר אזור הומניטרי, הרג ארבעה ישראלים ומנע כניסת סיוע הומניטרי לעזה", כתב, וסיכם: "כשאלפי מחבלי חמאס עדיין נותרו ברפיח, ישראל חייבת למנוע 7 באוקטובר נוסף"

תקיפות חיל האוויר ברפיח
תקיפות חיל האוויר ברפיח | צילום: עבד רח'ים חטיב, פלאש 90

שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, הביע גם הוא את אכזבתו מהאיום האמריקני בריאיון שהעניק הבוקר לרשת ב'. "זו אמירה לא פשוטה ומאוד מאכזבת לשמוע מנשיא שאנחנו מוקירים לו תודה מתחילת המלחמה", אמר ארדן, שהוסיף: "הדברים מתפרשים על ידי האויבים שלנו, איראן, חמאס וחיזבאללה, כמשהו שנותן להם תקווה להצליח - וזה עלול לתת להם עידוד".