הצוות הישראלי נפגש עם המשלחת המצרית: "הבענו נכונות לפשרות"

בכיר ישראלי מסר כי התקיימה הפגישה עם משלחת התיווך המצרית שהגיעה לארץ, ואמר כי ישראל הבהירה שהיא מוכנה ל"פשרות מרחיקות לכת". עם זאת, הדגיש כי ישראל הודיעה שהיא נערכת לפעולה ברפיח, וכי לא תאפשר לחמאס "לגרור רגליים"

זמן צפייה: 01:09

גורם ישראלי בכיר מסר הערב (שישי) כי התקיימה היום פגישה בין הצוות הישראלי למשלחת התיווך המצרית שהגיעה לארץ, וכי הצד הישראלי גילה גמישות כמעט בכל הפרמטרים במשא ומתן לגיבוש עסקת חטופים. הבכיר אמר כי ישראל הבהירה למצרים כי ישנה היערכות לפעולה צבאית ברפיח, כולל בעזרת גיוס מילואים, וכי מדובר בעניין של ימים עד לתחילת פעילות.

לדברי הבכיר, ישראל הבהירה למשלחת המצרית כי לא תאפשר לחמאס גרירת רגליים במו"מ, אך הוסיף כי היד מושטת לעסקה עם התגמשות משמעותית ואף "פשרות מרחיקות לכת". עוד נמסר כי ישראל הדגישה שהמו"מ ייפתח עם דרישה לשחרור של 33 חטופים, ולא 20. החטופים עומדים בתנאים ההומניטריים: נשים, גברים מבוגרים, וגברים חולים.

אוהלי פליטים באזור רפיח
אוהלי פליטים באזור רפיח | צילום: רויטרס

אתמול דווח בסעודיה כי מצרים הציעה לישראל להקפיא את המבצע הצפוי בעיר הדרומית ברצועה, זאת בתמורה להתנעת המשא ומתן לעסקת חטופים. בינתיים, בצה"ל ממשיכים להתכונן למבצע. הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי דן היום עם שרי קבינט המלחמה על סוגיית רפיח. כמו כן, בתדרוך צה"ל נמסר כי אוגדה 162, שפעלה בחודשים האחרונים במסדרון נצרים שבמרכז הרצועה, יצאה מהאזור - ונערכת למבצע בעיר הדרומית, כאשר היא מוכנה לצאת אליו "בהינתן פקודה". שתי חטיבות מילואים של אוגדה 99 יחליפו במרכז הרצועה את הכוח היוצא.

עוד אמש, חברי קבינט המלחמה התכנסו במשך שעות ארוכות לקידום מתווה חדש לשחרור חטופים. אחרי סירוב חמאס להצעות קודמות והקשחת העמדות, צוות המו"מ הישראלי הציג לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשרים מתווה חדש שיקודם על ידי המתווכות. המתווה דורש מספר התגמשויות מצד ישראל, והערב במהדורה המרכזית התפרסמו עיקריו.

עסקת הביניים לשחרור כמה עשרות חטופים מבוססת על תשובת חמאס שהגיעה לישראל לפני כשבועיים. ישראל צפויה לדרוש שחרור של כמה עשרות חטופים, בהם נשים וחיילות. לפי גורם ישראלי, המתווה שיקודם על ידי המתווכות דן כאמור בשחרור 33 חטופים.