סערת הציוץ של בן גביר נגד ביידן: "חוסר אחריות, פגיעה בביטחון"

השר לביטחון לאומי צייץ אחרי האיום של נשיא ארה"ב, כי "חמאס ❤️ ביידן" - והרצוג תקף: "גם במחלוקות, חובה להימנע מאמירות וציוצים חסרי בסיס, חסרי אחריות ומעליבים". לפיד: "גנץ, איזנקוט וגלנט לא יוכלו להסתפק הפעם בגינויים. עליהם לדרוש את פיטורי בן גביר"

זמן צפייה: 02:53

נשיא המדינה יצחק הרצוג גינה היום (חמישי) את הציוץ שפרסם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, בו כתב: "חמאס ❤️ ביידן" - בתגובה לאיום של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן כי יעצור משלוחי נשק לישראל אם היא תוציא לפועל פלישה רחבת היקף לרפיח.

"זו הזדמנות להודות במיוחד לבנות הברית של מדינת ישראל גם היום, ובמיוחד לבת בריתנו הגדולה ביותר ארצות הברית של אמריקה", אמר הרצוג במהלך נאום שנשא לציון יום הניצחון על גרמניה הנאצית, "אני מבקש לומר תודה לנשיא ביידן שהוא ידיד גדול של מדינת ישראל שהוכיח את זה מיומה הראשון של המלחמה".

בהתייחסות ישירה לאיום האמריקני והציוץ המשתלח של בן גביר, הרצוג אמר: "חשוב לי לומר שגם כשיש ויכוחים ורגעים מאכזבים בין ידידים ובני ברית, יש דרך לפתור את המחלוקות - וחובה להימנע מאמירות וציוצים חסרי בסיס, חסרי אחריות ומעליבים הפוגעים באינטרס הביטחוני הלאומי של מדינת ישראל".

יצחק הרצוג
הנשיא יצחק הרצוג | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במקביל, ראש האופוזיציה יאיר לפיד קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו לפטר את השר לביטחון לאומי באופן מיידי. "אם נתניהו לא יפטר את בן גביר עוד היום, הוא מעמיד בסכנה כל חייל בצה"ל וכל אזרח במדינת ישראל", כתב לפיד, שהוסיף לאחר מכן: "גנץ, איזנקוט וגלנט לא יוכלו להסתפק הפעם בגינויים, הם צריכים לדרוש את פיטוריו של איתמר בן גביר".

ח"כ נעמה לזימי (העבודה) כתבה בתגובה לשר לביטחון לאומי: "אתה סכנה לעם היהודי, לישראל ולמפעל הציוני. יש רק אדם אחד מסוכן ממך - האיש שהכשיר עבריין וכהניסט כמוך לכנסת וממשלת ישראל". ח"כ מירב בן ארי (יש עתיד) הגיבה: "בן גביר לא אשם, הוא עבריין שהגיע להיות שר בתפקיד בכיר ומקבל החלטות על החיים שלנו, מי שאשם זה הבוס שלך, רה"מ שהביא עלינו את העבריין הזה".

עוד הוסיפה ח"כ בן ארי: "ממשלה של עלובי נפש, כל היום מתראיינים נגד ביידן, מקללים, מסיתים ואז מתלוננים שהוא לא שולח נשק ומפקירים את החיילים שלנו בשטח. אין מילים. מה עוד צריך לקרות כדי שכמה ח"כים עם עמוד שדרה יתעוררו שם בליכוד וישלחו את חבורת חדלי האישים האלה הביתה?". חברת הכנסת מהקואליציה פנינה תמנו שטה (המחנה הממלכתי) תהתה בציוץ שפרסמה: "מי יזכיר לאיתמר שהוא שר בממשלה ולא נער גבעות? נתניהו, מישהו? הלו?".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בטקס הזיכרון לשואה בוושינגטון
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בטקס הזיכרון לשואה בוושינגטון | צילום: רויטרס

בריאיון שעורר סערה בארץ ובארה"ב, הנשיא ביידן אמר: "הבהרתי שאם ישראל תיכנס לרפיח - והיא עדיין לא פלשה לשם באופן נרחב - לא אספק את הנשק". עם זאת הבהיר בהמשך כי הקו האדום "טרם נחצה".

לפי הנשיא, הקו האדום מבחינת הממשל האמריקני הוא כניסה לאזורים מאוכלסים בכבדות בעיר הדרומית ברצועה. "הצבא לא נכנס למרכזי האוכלוסייה, מה שהם עשו זה על הגבול. יחד עם זאת, זה גורם לבעיות מול מצרים, שעבדתי קשה מאוד כדי לוודא שיש לנו מערכת יחסים איתה", אמר ביידן. לדבריו, הוא אותת לראש הממשלה נתניהו ולגורמים אחרים בישראל כי התמיכה האמריקנית בפעולות במרכזי אוכלוסייה מוגבלת. "הבהרתי לנתניהו ולקבינט המלחמה - הם לא יקבלו את התמיכה שלנו אם הם ימשיכו למקומות האלה", הוסיף.