"בשבילי, לקפוץ מרכב נוסע זה פשוט": כך צולמה הקפיצה של עלי מהאמבולנס

איליה פטרוב, פעלולן שהשתתף בצילומי "שמים אדומים", סיפר בריאיון על הסצנה שבה החליף את עלי. אז, איך הוא נערך לצילום כזה, האם הוא פחד מהקפיצה - ומה אמיר חורי שאל אותו?

זמן צפייה: 00:27

בפרק הרביעי של "שמים אדומים", עלי ניסה להבריח נשק לתוך שכם באמצעות אמבולנס, אך כוחות הביטחון היו בעקבותיו. ברגע של לחץ ובניסיון לא להיתפס, עלי קפץ מהרכב הנוסע והצליח להימלט. חזרנו לסצנה המדוברת ודיברנו עם איליה פטרוב, הפעלולן שהחליף את עלי וביצע את הקפיצה. אז איך בדיוק צולמה הסצנה?

כתבות נוספות:

ההיערכות והתכנון שקדמו לקפיצה

"אנחנו מבצעים כל דבר שיכול להוות אתגר גופני לשחקן", סיפר פטרוב, "קראנו את התסריט ובדקנו היכן מחלקת הפעלולנים נחוצה. אנחנו צוות של 12-10 פעלולנים". איליה התעסק כל החיים באקרובטיקה, ריקוד, התעמלות קרקע: "בשבילי, אם להיות צנוע, לקפוץ מרכב נוסע זה משהו שהוא פשוט יחסית". לדבריו, "כמובן שזה דורש הגנה על הגוף ולבשנו מגנים. דימה אוסמולובסקי, מתאם הפעלולים של הסדרה, הוא זה שנהג ברכב בזמן שהיייתי צריך לקפוץ וחובה שזה יהיה פעלולן".

פטרוב טוען כי "התכנון צריך להיות מאוד קפדני מכיוון שהמצלמה צריכה לתפוס את השוט של הקפיצה בטיימינג המדויק. יש עבודה צמודה עם הבמאי, אלון זינגמן, וגם עם הצלם, גיורא ביח. גם הזווית והמהירות של הגלגול ידועה מראש. צריך לעשות חימום לפני, לנקות את השטח של הנחיתה מברזלים, סלעים". הוא דיבר גם על ההצלחה בצילום: "עשינו את זה פעמיים ויצא טוב על הפעם הראשונה. הטייק הנוסף היה למקרה ביטחון, למרות שלא השתמשו בו".

[brightcove_iframe video_id='shows-red-skies-season-01-clips-part-2307180900' autoplay='0' credit='' desc='כך צולמה סצנת הקפיצה מהאמבולנס' poster='' kid='1_g6i5qe24' duration='20']

הסיכונים שבביצוע פעלולים

"יש סיכון בתחום הפעלולים. אבל, מרוב שהוא מחושב, זה הופך את התחום ליחסית בטוח. אנחנו לא קופצים למים עמוקים עם ידיים קשורות, אלא, בודקים את כל הכיוונים והתרחישים", סיפר. לדבריו, "בפעלולים, המטרה היא לא לעשות משהו חד פעמי. במידה ומשהו השתבש לצוות מבחינת צילום, אנחנו רוצים שתהיה לנו את היכולת לשחזר את הפעולה מספר פעמים. אין ספק שבעבודה שלנו יש רמת סיכון גדולה יותר משחקן, אבל אני אישית מתייחס לעבודה הזאת הזאתי כמשהו בטוח".

המפגש עם אמיר חורי - וההשראה

פטרוב ציין כי "הרבה פעמים לא יוצא לי לפגוש את השחקנים בסט, אבל הפעם פגשתי את אמיר חורי שמשחק את עלי. הוא היה נחמד אליי ושאל אותי על המקצוע, על רמת הסיכון והאופן שבו עשיתי את הסצנה. הוא ממש היה אחלה גבר".

אמיר חורי והפעלולן איליה פטרוב
אמיר חורי והפעלולן איליה פטרוב

איליה שיתף כי "המקצוע מאוד כיפי, זה מרגיש כמו פארק שעשועים כל יום. הפנטזיה שלי היא לעשות סצנה עם פעלולנים במצב שבו יש 3 רכבים שכולם מתהפכים. אז אם יש תסריטאי שקורא את זה, אשמח מאוד להשתתף בכזאת סצנה".

על ההשראה והמודל שלו, פטרוב מוסיף: "טום קרוז מדהים אותי, תמיד מצליח לכבוש פסגות חדשות. הוא עושה זאת בצורה מאוד מחושבת ולא קופץ למים מתוך אמונה עיוורת שהוא יכול. הוא מתאמן קשה ובעיני עצם זה שהוא עושה את זה עדיין בגיל 60, מעורר השתאות וקנאה".

שמים אדומים, שני, 21:15 ברשת 13