גורמים בחמאס לחדשות 10: זו ההצעה האחרונה שלנו לישראל

בעוד ששרי "השבעייה" קרובים להכרעה, בחמאס אומרים כי לא יוכלו עוד להתפשר על רשימת המחבלים שישוחררו בעסקת שליט. בכיר הארגון, מחמוד א-זהאר, מסביר כי הצעת הפשרה שדנה בה ישראל היא גבול הפשרה שאליה יכול להגיע חמאס בתנאים הנוכחיים

(3 דק')

על רקע כינוס פורום "השביעייה" הערב לדיון מיוחד והדיווחים לפיהם השרים חלוקים בדעותיהם בנוגע לעסקת שחרור שליט אומרים בחמאס - לא נוכל להתפשר עוד על רשימת המחבלים שישוחררו במסגרת עסקת שליט.

הכתב לענייני ערבים, שלומי אלדר מספר שבכיר הארגון בעזה, מחמוד א-זהאר, מסביר כי הצעת הפשרה שדנה בה ישראל היא גבול הפשרה שאליה יכול להגיע חמאס בתנאים הנוכחיים. בכירי חמאס אחרים מוסרים כי אין השאלה היא עד כמה יכול לחמאס להתפשר אלא כיצד תוכל להסביר לציבור הפלסטיני את מידת התפשרותה.

עוד מציין אלדר כי בחמאס מאשרים כי ביקורו של עומר סלימאן בארץ אכן נועד כדי לשכנע את רה"מ נתניהו להסכים להצעת הפשרה של המתווך הגרמני.

המתווך מאיים לפרוש: יש גבול לפער שאני יכול לגשר עליו

הפרשן לענייני צבא וביטחון, אלון בן דוד יודע לספר כי המתווך הגרמני ממשיך לאיים לעזוב. בין יתר הגורמים הוא חג המולד העומד בפתח ויש להניח כי זה ירצה לשוב לארצו לקראתו. לדברי המתווך, "ישנו גבול לפער בין הצדדים שעליו הוא יכול לגשר".

הפרשן לענייני ערבים, צביקה יחזקאלי, אומר כי חמאס לא עשה ויתורים משמעותיים ברשימה אך הצליח להעביר דרך המתווך הגרמני כאילו הוא כן התפשר, וכך בעצם העביר הארגון את הכדור למגרש הישראלי.