עומר שם טוב עדיין בשבי: "מי שהיה איתו בשבי סיפר שהוא התקשה מאוד לנשום"

עומר שם טוב נחטף ממסיבת הנובה ומאז הוא מעל 100 ימים בשבי חמאס. אביו, מלכי, סיפר בריאיון על הקושי ("אנחנו מתפרקים וקמים כל יום") - והתייחס להכנסת התרופות בצל העובדה שעומר סובל מאסתמה וצליאק: "שאף אחד לא יחשוב שהספקת התרופות משמשת כעלה תאנה שהמשפחות נתמכות בו"

זמן צפייה: 07:33

עומר שם טוב, בן 21, נחטף ממסיבת הנובה בשבעה באוקטובר. הוא הוחזק בשבי יחד עם חבריו מיה ואיתי רגב, ששוחררו במסגרת עסקת השבויים. אביו, מלכי שם טוב, סיפר בריאיון ללוסי אהריש על חוסר האונים שבמצב וקרא למנהיגי העולם: "אנחנו מצפים שהם יפתרו את הבעיה הזאת ויחזירו את החטופים הביתה".

לכתבות נוספות:

"עומר שלי סובל מאסתמה והוא צריך את המשאף על בסיס יום יומי, הוא סובל מקשיי נשימה וקושי גדול לעבור שם ימים שלמים בלי המשאף. אנחנו יודעים שעומר ואיתי רגב היו ביחד כל 52 הימים עד שאיתי שוחרר. כשני צעירים ביחד במקום אחד, 24/7 בקושי ובדוחק הם נהפכו בסוף לבן אדם אחד".

לדבריו, "איתי סיפר לנו שהיה לעומר מאוד קשה בימים מסוימים עם כל הנושא של קשיי הנשימה. אסור להם גם לדבר בקול רם, ככה שהוא היה משתעל לתוך עצמו". בנוסף לכל זה, עומר גם סובל מצליאק, "גם המעט אוכל שהיה להם זה מן הסתם אוכל עם גלוטן. הקושי הוא אדיר".

עומר שם טוב ומשפחתו
עומר שם טוב ומשפחתו

למלכי חשוב להבהיר שהכנסת התרופות לא מספקת נחמה: "שאף אחד לא יחשוב שהספקת התרופות משמשת כעלה תאנה שהמשפחות נתמכות בו. ממש לא. מבחינתו התרופות היו צריכות לעבור ממזמן וזה חלק הכרחי בבסיס כל יסוד אנושי". מלכי שיתף בקושי: "אנחנו מתפרקים וקמים, מגיעים מפורקים מאוחר בלילה ובבוקר קמים בקושי רב ויוצאים שוב למסע הזה. יש לנו מטרה אחת, להחזיר את עומר ואת כל החטופים חזרה הביתה והאנרגיות שלנו הן בשיאן בשביל המטרה הזאת".

"הדברים שבסוף שוברים אותנו זה כששומעים על עסקה שבסוף לא מתקדמת לשום מקום, כששומעים על חטוף שנרצח וכמובן הימים שעוברים", מסביר מלכי. "אלה הדברים שמרסקים אותנו ומרוקנים את כל הכוח. אבל באותה המידה אנחנו מבינים שעומר זקוק לנו והא זקוק לנו חזקים. אנחנו חסרי אונים שאנחנו לא יכולים להגיע אליו, להיות על ידו ולהוציא אותו משם בפועל, אז אנחנו עושים את כל מה שאנחנו עושים כדי לתמוך בו וכדי להחזיר אותו חזרה למשפחה".

"אנחנו ממשיכים לעשות הכול כדי שהחטופים יחזרו, אבל האחריות היא על המנהיגים שיחזירו את כולם הביתה. אנחנו מצפים שכל המנהיגים בישראל ובעולם יפתרו את הבעיה הזאת ויחזירו את החטופים הביתה".