אוריון הרננדס עדיין בשבי: "מחבל חמאס ענה לטלפון שלו ואמר שהוא יישאר בשבי עד להודעה חדשה"

שני לוק ז"ל נחטפה מהמסיבה ברעים יחד עם בן זוגה אוריון הרננדס, תושב מקסיקו בן 30. אביו שיתף בדאגה למצבו ("זה נעשה קשה יותר כל הזמן") - והביע את אכזבתו מראש ממשלת ישראל: "אם בנו היו שם, הוא היה עושה כל מה שצריך כדי להוציא אותו בשלום"

זמן צפייה: 10:30

אוריון הרננדס הוא אזרח מקסיקו ובן זוגה של שני לוק ז"ל. השניים הלכו יחד למסיבת הנובה בשבעה באוקטובר, אוריאון נחטף ושני נרצחה, גופתה מוחזקת ברצועת עזה. אביו, סרחיו, שנמצא כעת בצ'ילה, סיפר בריאיון ללוסי אהריש על שיחת הטלפון של חבריו של בנו עם מחבלי חמאס: "אמרו שהוא בסדר ושהוא בחיים, אבל שהוא יישאר בשבי עד להודעה חדשה".

לכתבות נוספות:

"הפעם האחרונה שדיברתי איתו הייתה בתחילת אוקטובר, הוא אמר לי שהוא נוסע לישראל ושהוא יתקשר אלי משם", סיפר סרחיו. "הוא היה במסיבת הנובה עם החברה שלו, שני לוק ז"ל, ממנה הוא נחטף".

סרחיו שיתף על הדאגה לבנו ברגע בו נודע לו על מה שמתחולל בישראל: "לרגע לא חשבתי שהוא מת. אפילו לא כשראיתי את הסרטון של שני לא חשבתי שהוא מת, אני לא יודע למה. מאוחר יותר גיליתי שחמאס מחזיק בו". לדבריו, "שלושה חברים שהיו יחד עם אוריון במסיבה וניצלו מהמתקפה סיפרו לי שבשבעה באוקטובר הם התקשרו לטלפון שלו. מחבל חמאס ענה לשיחה ואמר שאוריון בסדר, שהוא בחיים ומצבו טוב, אבל שהוא יישאר בשבי עד להודעה חדשה".

שני לוק ז"ל ואוריון הרננדס
שני לוק ז"ל ואוריון הרננדס

"ראיתי שראש הממשלה נתניהו נוקשה מאוד לגבי הפסקת אש והוא לא מוכן לתת לזה הזדמנות", סיפר סרחיו. "אני מבין את עמדתו, אבל אני גם חושב שאם בני משפחתו היו שם, הוא היה חושב אחרת. אני מבין שרוצים לפגוע במי שפתחו במלחמה, אבל לפני כן צריכים להחזיר את החטופים ולהיות בטוחים שהם לא פוגעים באחרים שהם חפים מפשע. אני רוצה לשאול את ממשלת ישראל - אם הבן שלכם היה שם, מה הייתם עושים? אם בנו של ראש הממשלה היה שם, הוא היה עושה כל מה שצריך כדי להוציא אותו בשלום".

הוא שיתף בקושי: "זה קשה מאוד, זה נעשה קשה יותר כל הזמן, אני לא מפסיק לחשוב על זה. כשאני מתעורר זה בראש שלי, כשאני הולך לישון זה בראש שלי. זה קשה מאוד".

"יש הרבה אנשים כמוני, אוריון אינו החטוף היחיד. יש שם הרבה אנשים, הרבה צעירים וצעירות, אבות ואימהות. אני חושב גם עליהם, זה קשה לכולנו".