אם החטוף ב-100 המשפיעים של "טיים": "נאבקת ולא מוותרת"

רייצ'ל גולדברג-פולין, שנאבקת להשבת בנה ויתר החטופים מ-7 באוקטובר, נבחרה להופיע ברשימת 100 המשפיעים של המגזין האמריקני היוקרתי בשל פעילותה בזירה הבינלאומית - שכללה פגישה עם הנשיא ביידן ונאומים באו"ם. היא אמרה בריאיון מיוחד לחדשות 13: "חייבת להיות תקווה, אם נופלים לייאוש - אי אפשר להתקדם"

זמן צפייה: 04:34

מגזין "טיים" האמריקני הודיע היום (רביעי) כי רייצ'ל גולדברג-פולין, אמו של החטוף הירש, תיכלל ברשימת 100 המשפיעים היוקרתית של המגזין לשנת 2024. "'הביאו אותם הביתה עכשיו' (Bring Them Home Now) היא הקריאה בעצרות מרובות משתתפים בישראל מאז 7 באוקטובר", נכתב במגזין, "בשביל רייצ'ל גולדברג-פולין הקריאה הזו היא אישית - בנה בן ה-25, הירש גולדברג-פולין, הוא אחד מהישראלים שעדיין מוחזקים בשבי".

בהמשך, נימקו ב"טיים" את את בחירתם: "בתקווה לראות שוב את בנה, גולדברג-פולין הפכה לאחת הפעילות הבולטות למען החטופים ובני משפחותיהם. היא קיימה פגישות עם מנהיגים בינלאומיים רבים, ובהם הנשיא ג'ו ביידן. היא נאמה באו"ם בניו יורק ובג'נבה, והיא אפילו ערכה פגישה עם האפיפיור".

גולדברג-פולין אמרה בריאיון מיוחד לחדשות 13: "אני לא מרגישה שייכת לרשימה הזאת, אבל הנושא - בהחלט כן. העובדה שיש עוד 133 חטופים מ-25 מדינות, מגיל 15 חודשים ועד 86 - צריך להיות אחד המרכזיים ברשימה". היא סיפרה: "יש קו דק בין תקווה וייאוש. התקווה היא הכרחית, ואם נופלים לייאוש - אי אפשר להתקדם. כשאני קמה בבוקר, אני קודם כל אומרת 'מודה אני לפניך' ואומרת לעצמי - 'תעמידי פנים שאת בן אדם'. כי מה שאני באמת רוצה זה לשכב על הרצפה ולבכות, אבל זה לא יציל את הירש ולא אף אחד מהם. אז אני חייבת לשים על עצמי תחפושת ולרוץ עד קצה העולם כדי לנסות להציל אותו".

גולדברג-פולין הוסיפה: "מבין 133 החטופים - יש 36 מתים. כל יום שבו אנחנו לא מקבלים הודעה לפיה הירש מת - זה יום של חדשות טובות. כל עוד הם לא פה - סימן שכולנו לא עושים מספיק. זה יהיה חג קשה אם הם לא יהיו בבית. אני רוצה להאמין שעוד יש זמן לניסים. תמשיכו להתפלל ולהאמין".

במגזין ציינו כי הירש, בעל אזרחות אמריקנית, נפצע בעת חטיפתו ב-7 באוקטובר, והוסיפו: "כל יום שחלף מאז הגדיל את הלימבו הבלתי נגמר שבו כלואה רייצ'ל ומשפחות ישראליות רבות אחרות". לסיום הדגישו כי גולדברג-פולין לא מוותרת, והביאו את דבריה מריאיון שקיימה לאחרונה, בו אמרה: "תקווה היא חובה. אני מאמינה בזה ואני חייבת להאמין בזה שהוא יחזור אלינו".

משפחתו של החטוף הירש גולדברג-פולין
החטוף הירש גולדברג-פולין עם משפחתו | צילום: המקור

הירש גולדברג-פולין נחטף ממסיבת הנובה, ובסרטון מזעזע שפורסם בשבת השחורה רואים כיצד המחבלים קטעו את היד שלו באכזריות. אביו, ג'ון, סיפר בינואר בריאיון לחדשות 13 על הדאגה הגדולה. "הגענו לנקודת ייאוש, החטופים מתים ואנחנו פועלים כאילו יש זמן", שיתף ג'ון, "אנחנו צריכים להגיע למצב שאנחנו מביאים את כולם הביתה כמה שיותר מהר".

עוד סיפר כי הוא ויתר בני המשפחה לא קיבלו אות חיים מיקירם: "אנחנו לא יודעים כלום עליו. מכל מי ששוחרר בעסקה הראשונה, אף אחד לא ראה אותו". לדבריו, "אנחנו למדנו דבר אחד, אבל זאת לא עובדה, מי שנלקח מוקדם בבוקר פצוע אז המחבלים לקחו אותם לבית חולים והם קיבלו איזשהו טיפול רפואי. אנחנו כל כך מקווים שהבן שלנו היה אחד מהם. אבל מה מצבו, עם מי הוא מוחזק, האם הוא בחיים - אנחנו לא יודעים כלום. אי הוודאות כל כך מאתגרת".