עם פתיחת כנס הקיץ: ההפגנות יחזרו אל משכן הכנסת

עם סיומה של הפגרה, ההפגנות למען שחרור החטופים ונגד הממשלה צפויות להגיע אל שערי הכנסת. כבר בשעות הבוקר ייצאו שיירות מכוניות מאזורים שונים בארץ אל עבר המשכן, ובהמשך יגיעו גם אל מעונו של ראש הממשלה ברחוב עזה. בכנסת ערוכים להפגנות, וגם לאפשרות של מחאה בתוך המשכן

זמן צפייה: 01:22

הכנסת חוזרת - וההפגנות בדרך: לאחר הפגרה, הכנסת תחזור מחר (שני) לפעילות עם פתיחת כנס הקיץ, ועם חזרתה היא צפויה להיות מוקד עלייה להפגנות ולמחאות למען שחרור החטופים ונגד הממשלה.

מחר יחלו הפגנות החל מהשעה שמונה בבוקר, עם יציאה של מכוניות מאזורים שונים בארץ: מהצפון, מגלילות ומלטרון. בשעה 17:00 צפויה להיערך הפגנה מול הכנסת, שעוד לפניה צפויים שיבושים בדרכים בעקבות שיירות המכוניות.

לאחר מכן תעבור המחאה אל מול מעון של ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב עזה. בשעה 19:00 תחל הפגנה ברחוב קפלן בתל אביב, וב-20:00 תיערך מחאה מול ביתו של יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד. בכנסת ערוכים להפגנות ויתכוננו למצב בו ייערכו מחאות בתוך המשכן עצמו. במערכת הפוליטית מעריכים כי במידה והשר בני גנץ יפרוש מהממשלה, לפי האולטימטום שהציב אמש, תראה עליית מדרגה אצל המפגינים.

גדי וראומה קדם בהפגנה בתל אביב
גדי וראומה קדם בהפגנה בתל אביב

אתמול נערכו הפגנות בהשתתפות רבבות מפגינים בשורת מוקדים ברחבי הארץ. בתל אביב, בכיכר החטופים וברחוב קפלן, בה התקיימה מחאה נגד הממשלה, הפגינו כ-117 אלף מפגינים - כך על פי הערכת "Crowd Solutions" ב-20:30. בסיום ההפגנות, מספר בני משפחה של חטופים ופעילים ירדו לנתיבי איילון וחסמו אותו בשני הכיוונים. המפגינים באיילון קראו קריאות כגון "לשחרר את כולם עכשיו".

עימותים פרצו בין שוטרים למוחים, ומכת"זית הופעלה. אחת המפגינות נעצרה. נטלי צנגאוקר, אחותו של מתן המוחזק בשבי חמאס עזה, הייתה בין המפגינים על הכביש. גדי קדם, תושב ניר עוז ששכל שישה מבני משפחתו ב-7 באוקטובר, הותקף בהפגנה, שבה נכח עם רעייתו ראומה: "ביביסט קילל אותנו ואמר, 'טוב שהילדים שלכם מתו'". ראומה קדם הוסיפה: אמרו לי, 'יא מנוולת, שמאלנית מסריחה''. לדברי גדי קדם, "השוטרים מיד תפסו אותנו ואמרו לי שאני עצור. המכה באה מתוכם".