הלילה בחצות: מחיר הדלק יזנק ל-7.90 ש"ח לליטר

כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13, המחיר לליטר בנזין יעלה ב-18 אגורות לליטר, ועליית המחירים החמישית ברציפות תביא את הדלק להתייקרות של כמעט שקל לליטר מתחילת השנה. הפגיעה במשפחה ממוצעת בעקבות השינוי השנתי המצטבר: כ-200 שקלים בחודש. עוד ועוד חברות מעלות מחירים, ובחצות יתייקרו גם החלב שבפיקוח ושורת מוצרים נוספים

זמן צפייה: 09:37

יוקר המחיה ממשיך להכות בכיס האזרחים: כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13, מחיר הדלק יעלה הלילה (בין שלישי לרביעי) בחצות ב-18 אגורות לליטר, ויעמוד על 7.90 שקלים לליטר דלק בשירות עצמי. תהיה זו עלייה חמישית ברציפות, מה שיביא את הדלק להתייקרות של כמעט שקל לליטר מתחילת השנה. בחצות הלילה יתייקרו גם החלב שבפיקוח ושורת מוצרים, כשעוד ועוד חברות מעלות מחירים. החשש: ייתכן שגם שטראוס ותנובה יילכו בעקבות טרה - ויחליטו על העלאת מחירים.

העלייה הפעם מושפעת פחות מהאירועים בשוק האנרגיה העולמי - ויותר כתוצאה מגורמים תוצרת בית, בין היתר ההיחלשות של השקל מול הדולר בחודש האחרון בעקבות חילופי המהלומות מול איראן, וגם העלאת המס שגובה המדינה על ליטר דלק כדי שיוצמד למדד המחירים לצרכן.

תחנת דלק במבשרת ציון
תחנת דלק במבשרת ציון (ארכיון) | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

המהלך יביא לכך שהכנסות המדינה לא יפגעו, ומי שמשלם על כך יהיו הנהגים. כך למשל, משפחה ממוצעת שממלאת שש פעמים בחודש כ-40 ליטר דלק, צפויה להיפגע בעקבות השינוי המצטבר מתחילת השנה בכ-200 שקלים לחודש. ההתייקרות לא נשארת רק באגף הרכב ובתחנות הדלק. למשל, שינוע של מוצרים רבים יתייקר, מה שעלול לבוא לידי ביטוי גם בעליית מחירים על המדפים של רשתות השיווק.