המקור, עונה 23, פרק 5: גם אני הילה צור, חלק ב'

שנה אחרי שהתעמתה עם האח שאנס אותה מגיל 4 ועד גיל 18, הילה צור, סוחפת אחריה 5 נשים שחושפות באומץ את הפגיעה מבן משפחה קרוב ויוצאות להתעמת איתו מול המצלמות באירוע שמשנה את חייהן. והפרק: קרין בעימות עם האח שפגע בה בילדותה | "המקור", לצפייה ישירה

זמן צפייה: 01:09:09

לצפייה בחלק הראשון בפרויקט "גם אני הילה צור"

תגובות לתחקיר:

תגובת יהונתן רובין (אחיה של חגית):

אני מביע חרטה עמוקה על הפגיעה באחותי, שאירעה בהיותי קטין לפני כ-30 שנים. לאורך השנים ובבחירת מסלול חיי הקפדתי למלא באדיקות את ההנחיות שקיבלתי מגורמי מקצוע ולכבד את בקשותיה של אחותי שהועברו אליי באמצעות אחרים, לרבות נוכחות באירועים משפחתיים ו/או היעדרות מהם. באשר לחתונתה – הגעתי לבקשת משפחתי ומתוך כבוד להם ולאחותי.

לאור העובדה שבכתבה הוצגו טענות שונות מהמציאות, מצאתי לנכון לבצע בדיקת פוליגרף אשר איששה כי אני דובר אמת: לא ביצעתי אונס, והפגיעה התרחשה בהיותי קטין ורק אז. ליבי דואב גם על הסבל שנגרם להורי ואחיי ולכל משפחתי. כולי תפילה כי אחותי תמצא שלווה ושקט לנפשה ואני נכון לעשות כל שצריך כדי שזה יקרה.

תגובת אריק דולב (אחיה של קרין) באמצעות עו"ד בן קרפל:

מרשנו מכחיש בתוקף ובשאט נפש את הטענות המיוחסות לו, וכמובן שהוא מכחיש ביצוע של כל מעשה פלילי. לאחר סכסוך כספי בין מרשינו לבין אחותו השתנתה גרסתה ואירוע אחד הפך על ידה להכפשות ששיאן בהאשמת מרשינו בתקיפות מיניות ומעשי אונס. הכתבה משודרת מבלי שניתנה למרשינו כל אפשרות להתמודד עם הראיות שיש נגדו, כביכול.

לא בכדי מעולם לא הוגשה על ידי הגב' ביאלס-מגן תלונה למשטרת ישראל. למרבה הצער, משיקולי רייטינג העדיפו "המקור" את הצהוב על פני ניסיון לבירור האמת. יש להצטער על כך, כי זאת נעשה גם במחיר של חייהם של מרשינו ומשפחתו. למכתב התגובה המלא

תגובת משה חיים, אחיה של כרמלה (באמצעות עורכי דינו ציון אמיר ודוד אביטן):

מרשנו כופר לחלוטין בכל הטענות לפיהן ביצע, לכאורה, עבירות מין כלפי אחייניתו. בסופה של החקירה נסגר התיק. התלונה שהוגשה על ידי האחיינית היא חלק ממסע נקמה מצד אמה של המתלוננת על רקע סכסוך משפחתי שנמשך מעל 20 שנה.

אמה של המתלוננת ניסתה לסחוט ממנו כספים עוד קודם להגשת התלונה. אמה של המתלוננת אף ניסתה לשדל אישה אחרת להניע את בתה שלה להתלונן נגד מרשנו (בידי מרשנו מצויה הקלטה התומכת בדברים אלה).
מצער לדעת שגם תוכנית טלוויזיה שמתיימרת לחשוף אמת, הולכת שולל אחר דברי הבל וכזב שלא צלחו את הדרכים המקובלות והחוקיות. למכתב התגובה המלא

תגובת דובר צה״ל:

לפי הדיווח, האירועים המתוארים התרחשו לפני שהרב יונתן רובין התגייס לצה״ל. בגין המקרה לא הוגשה תלונה למשטרת ישראל, ובהתאם לא נפתחה חקירה ולכן לא התקבל בידי הגורמים המוסמכים בצה״ל מידע מגורם רשמי אודות המקרה.

מפקדיו של הרב, לרבות הרבנים הראשיים לצה"ל לאורך השנים, לא עודכנו על כך ולא היו מודעים למקרה. משעה שעודכן הרב הראשי לצה"ל, תא"ל הרב איל קרים אודות המקרה, פעל לעדכון הגורמים הרלוונטיים, בהתאם לפקודות ולהוראות המחייבות. הרב יונתן רובין עתיד לפרוש מצה"ל בשבועות הקרובים.

תגובת פורום תקנה:
יהונתן רובין נטל אחריות למעשיו, עבר הליך טיפול, התרחק ממילוי תפקידים חינוכיים, ולווה במשך שנים על ידי דמות בכירה מחברי הפורום, כל זאת בשיתוף פעולה של המתלוננת. מאז, בחלוף שני עשורים, ולמיטב ידיעת הפורום, רובין מנהל אורח חיים נורמטיבי. למכתב התגובה המלא