מוקף במחבלים, על אופנוע, שותת דם: תיעוד קשה מחטיפת ירדן ביבס

אב המשפחה שהפכה לסמל נחטף ב-7 באוקטובר באלימות קשה, כשהמוני מחבלים מכים אותו עד זוב דם. הוא נלקח בנפרד מאשתו שירי וילדיו כפיר ואריאל, שתיעוד חטיפתם פורסם בפברואר. הרצוג: "אסור לעולם לשתוק על הזוועות"

זמן צפייה: 00:40

ביום ה-194 למלחמה, פורסם הערב (רביעי) תיעוד מרגעי החטיפה של ירדן ביבס, בעלה של שירי ואביהם של כפיר ואריאל - שנחטפו גם כן מביתם שבקיבוץ ניר עוז. הנשיא הרצוג הגיב ב-X (לשעבר טוויטר) על התיעוד: "אסור לעולם לשתוק על הזוועות".

בחודש פברואר, דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי הציג תיעוד מחטיפתם של שירי, כפיר ואריאל, שאותר במצלמות רחוב וצולם ב-7 באוקטובר. בסרטון אחד ניתן לראות כיצד המחבלים מכריחים את שירי להתעטף בבד גדול ולהסתיר את החטופים - ובסרטון נוסף הם נצפים כשהם מוכנסים לרכב.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2302191809' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='תיעוד מחטיפת שירי ביבס וילדיה כפיר באריאל' poster='' kid='1_ulvjoznt' duration='17']

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2402191822' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='תיעוד מחטיפת שירי ביבס וילדיה כפיר ואריאל' poster='' kid='1_klad2m14' duration='30']

בני משפחת ביבס נחטפו מביתם שבקיבוץ ניר עוז בבוקר 7 באוקטובר. עוד בתחילת המלחמה, הסרטון שבו נראית האם שירי נלקחת מהבית עם שני ילדיהם הקטנים - הפך לאחד מסמלי המלחמה.

שירי ביבס וילדיה כפיר ואריאל ברגע חטיפתם לעזה על ידי מחבלי חמאס
שירי ביבס וילדיה כפיר ואריאל ברגע חטיפתם לעזה על ידי מחבלי חמאס
משפחת ביבס
משפחת ביבס

ירדן מוחזק ברצועת עזה בנפרד מאשתו ומילדיו. בחודש נובמבר טען חמאס כי שירי, כפיר ואריאל אינם בין החיים, אך צה"ל לא אימת את המידע - וקרובי המשפחה מחזיקים באמונה שהם חיים עד שיוכח אחרת. במקביל, חמאס פרסם סרטון ובו צולם ירדן כאשר מודיעים לו על מותם של בני משפחתו.